מלונות בסלובניה יכולים להפוך חופשה לנפלאה או לחרב אותה לחלוטין לכן כל כך חשוב למצוא מלון טוב שיתאים הן לצרכים והן לכיס שלכם. אבל איך עושים זאת, הרי מלונות בסלובניה יש בשפע ועל אתרי המלצות לא תמיד ניתן לסמוך.

בדף הנ"ל ריכזנו לכם מלונות בהם לנו בעבר או שקיבלנו עליהם המלצות חמות ממטיילים ישראלים אחרים. כל ההמלצות נבחרו בקפידה כאשר המטרה היא לעזור לכם לבחור מלון שיתאים לתקציב שלכם ויהווה בסיס טוב ליציאה לטיולים שלכם. 

 

כמה עולה מלון בסלובניה?

זוהי שאלה לא פשוטה מכיוון שמחיר המלון נקבע על סמך שורה ארוכה מאוד של פרמטרים שחלקם משתנים כל הזמן. לדוגמא:

  • עונה – המחירים עולים משמעותית בין יוני לספטמבר ובחורף יורדים לפעמים בחצי. 
  • מיקום – ככל שמתקרבים לאתרים המתויירים ביותר כגון אגם בלד המחירים עולים. כמו שנאמר- לוקיישן לוקיישן לוקיישן. 
  • תפוסה –  המחירים בבתי המלון מאוד דינאמיים ומשתנים מידי יום ואף מידי כמה שעות. כך לדוגמא אם בית המלון מרגיש שלא יצליח למלא את רוב חדריו בימים הקרובים הוא עשוי להוריד את המחירים למי שמזמין מלון מהיום להיום (ככה בוקינג עובדים ד"א). לכן, אם אין לכם חשש ואתם לא עם ילדים שווה להזמין לינה מהיום להיום.

אז אחרי שאמרנו כל זאת, הנה הערכה זהירה של טווח מחירים לחדר זוגי בסלובניה:

  • אכסניית נוער / מלון  של כוכב אחד בין 20-40 יורו ללילה.
  • מלון 2 כוכבים: בין 40-120 יורו ללילה.
  • מלון 3 כוכבים: בין 35-250 יורו ללילה.
  • מלון 4 כוכבים: בין 50-350 יורו ללילה.
  • מלון 5 כוכבים: מ 150-400 יורו ללילה.

 

חשוב לי לציין, כי בחלק מהמלונות ישנו בעצמנו וחלק הם המלצה גורפת של ישראלים אחרים לאורך השנים.  אנחנו מאוד מתאמצות למצוא את המקומות המומלצים ביותר. ייתכן שמלון שמומלץ פה התדרדר ולא ראוי להופיע באתר . במידה ונתקלתם בדבר כזה , או להפך, אתם רוצים להמליץ לנו על מלון שביקרתם והיה לא פחות ממעולה אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו במייל croslotour@gmail.com

אגם בלד

העיירה הכי ציורית בסלובניה. מקום שבאים אליו בשביל טיול רומנטי על שפת האגם  וביקור בטירה המשקיפה עליו. שטים בסירה אל הכנסייה הברוקית שנמצאת על האי שבמרכז האגם, וכמובן אוכלים גיבֵּניצָה (המאפה הסלובני הלאומי, העשוי משכבות דקיקות של בצק פילו שביניהן תערובת של פרג, תפוחי עץ, אגוזים וצימוקים), או שטרודל תפוחים. האגם שוכן בין האלפים היוליאניים לבין אגן לובליאנה ומוקף בגבעות ירקות ומרשימות. האגם נוצר על ידי קרחון ששכן כאן בין ההרים, כאשר במרכז האגם ממוקם אי קטן (Blejski Otok) בו נמצאת כנסיית מריה הקדושה. מדובר במקום פופולארי לחתונות בסלובניה. ניתן להגיע אל האי באמצעות סירות בסגנון הגונדולה האיטלקית, הנקראת פלטנה (Pletna) או לצאת לשייט בסירת משוטים. תוכלו להיכנס לכנסייה ואף למשוך בחבל, המפעיל פעמון מהמאה ה-15. בנוסף, קיימים כאן מסלולי הליכה סביב האגם, רכיבה על אופנים ועוד. כמו כן, מהאגם תוכלו לעלות לתצפית מטירת בלד(Blejski Grad) מהמאה ה-11, הניצבת על צוק תלול, בגובה של 130 מטר מעל בלד. זוהי תצפית נהדרת על האזור. מדובר באתר התיירות המוכר והמפורסם ביותר בסלובניה. ניתן להגיע למצודה ברגל (עלייה תלולה של חצי שעה) או עם רכב.

כל הצילומים בעמוד זה לקוחים מאתר Booking.com

Savica Garni

פופולארי

Adora Luxury Hotel

מלון יוקרה
על שפת אגם בלד

Grand Hotel Toplice

לובליאנה

City Hotel Ljubljana

Grand Hotel Union

קרוב למרכז העיר
ארוחת בוקר עשירה

Radisson Blu Plaza

יוקרתי קרוב לשדה

קרנסקה גורה

עיירת סקי קטנה המשמשת בעיקר נקודת פתיחה מעניינת לטיול במעבר ההרים ורשיץ' ומהווה את שער הכניסה הצפוני לפארק טריגלב. בעיירה אפשרויות רבות לספורט אתגרי, אך מה שיכול לעניין אתכם ואת הילדים במיוחד הוא מגלשת ההרים שבמקום. יש לקחת רכבל די ארוך לפני שמגיעים לנקודת ההתחלה, וממנה הגלישה ארוכה יחסית (אורך המסלול כקילומטר וחצי. לארוחה נהדרת (במקום שמציע גם חדרי אירוח) קיפצו ל Milka

פיראן

עיר מימי הביניים השוכנת לחופי הים האדריאטי שהאטרקציה המרכזית בה היא חופי הנודיסטים. בעיר תוכלו לטייל בעיר העתיקה ולהתרשם ממבנים מרשימים, בנייני העירייה השונים, כנסיות, הטיילת וחומות העיר. על מנת להגיע לחוף הנודיסטים- הכנסו לרחוב הנמצא מצד שמאל לבניין הונציאני , לאחר 20 מטר פנו ימינה והמשיכו לעלות במעלה הרחוב. בצד שמאל תראו חומה נמוכה ומעבר לה הים.  היכנסו לפתח בחומה עד שתגיעו לחוף.

טיפים:

  • סיור רגלי של שעתיים וחצי בעיר יספיק לכם.
  • השתדלו להגיע מוקדם בבוקר לפני המולת התיירים.
  • אין משהו מיוחד לראות, רק לטייל ולהנות מהנופים.
  • לא ניתן להיכנס עם רכב לאזור הנמל ולכן יש לחנות בחנייה מיוחדת לתיירים ומשם לקחת אוטובוס למרכז.
  • על מנת לחסוך עלויות לינה תוכלו לישון בעיר הקרובה לפירן בשם פורטורוז' (Portorož) – עיירת נופש נחמדה מאוד מזכירה את אילת.

לארוחת צהריים נחמדה קפצו למסעדת Ivo הממוקמת בטיילת המרכזית על חוף הים. אוכל מצויין במחירים סבירים.

פורטורוז'

פורטורוז' היא עיירת חוף, לא רחוקה מפיראן . תשמעו בה לרוב איטלקית בגלל קרבתה לאיטליה, וגם רוב הנופשים בה הם איטלקים.  תוכלו למצוא בעיירת הנופש הזו מסעדות, המון בתי מלון, קזינו והיא בעיקר זולה יותר מפיראן שכנתה. 

 

Hotel Kempinski

Hotel Metropol

5 כוכבים

Hotel Čeligo

מריבור

למידע על העיר לחצו כאן

העיר השנייה בגודלה בסלובניה. ממוקמת כ-100 ק"מ מלובליאנה. מריבור היא עיר קלה להתמצאות, ונקודת המוצא המרכזית בה היא העיר לנט (Lent) הסמוכה לנהר הדראווה.

אטרקציות

מוזיאון הגפנים העתיק ( Stara trte)- במקום ניתן להתרשם משיח גפנים מרשים.  בתוך המוזאון ניתן להתרשם מתרבות היין וגידול הגפנים בסלובניה. במקום ניתן לטעום מגוון סוגי יין ואף לרכוש.

https://www.staratrta.si/en

השוק המרכזי של מריבור (Mariborska tržnica)- מוקדש בעיר לירקות ופירות אך ניתן למצוא שם מעט מזכרות, הנעלה וביגוד. צמוד לשוק תמצאו מתחם המוכר גבינות ובשר. השוק פותח כל יום עד צהרי היום אך מומלץ לבקר בו בשבתות.

מצבת המגיפה (Plague Column) נמצאת בכיכר המרכזית של העיר Glavni trg.  הפסל מייצג את הבתולה מריה .

בית הכנסת ( Sinagoga Maribor)- נחשב לאחד מהעתיקים ביותר בסלובניה. כיום המבנה שוקם ומשמש כמרכז תרבותי יהודי בעיר. ניתן לבקר בו בימי שני-שישי בין השעות 8:00-14:00 במחיר של יורו.

http://www.sinagogamaribor.si/slo/vizitka/predstavitev-sinagoge

מגדל המים (Vodni Stolp)- מבנה מבוצר מימי הביניים. משמש כיום כחנות יין.

http://www.vinotekamaribor.si

יורו פארק (Euro Park)- מרכז קניות גדול בעיר.

http://www.europark.si/en

פארק חבלים מקסים- Pustolovski Park Betnava מחירים נעים בין 6-16 יורו מומלץ להתעדכן בשעות הפתיחה באתר. http://www.pustolovski-park.si/index.php/en 

לארוחת צהריים ברמה של כוכבי מישלן שבו במסעדת Restavracija Mak ואיכלו אוכל סלובני ברמה גבוהה.

מסעדה נוספת מומלצת Jack and Joe stake and burger

לנוחיותכם מצורף קישור למפה עם אטרקציות העיר- https://bit.ly/2wYPT8q

Hotel City Maribor

Hotel Maribor

אזורים נוספים

Šiker b&b Hotel

ECO Hotel Beagle

קרוב לוינטגר

Vila Planinka

מלון שלמות

Cave Hotel Postojna

ליד מערת פוסטוינה

כל מה שהמלצנו עליו תפוס?

מלונות מומלצים נתפסים מהר. לצערי זה ידוע לכולנו. אז מה ניתן לעשות? הנה שתי אופציות:

בדיקת מלונות נוספים – ישנם עוד לא מעט מלונות בסלובניה שיכולים להתאים לכם, אף מן הסתם לא על כולם שמענו. לכן במידה ולא מצאתם מלון שיתאים לכם אנו ממליצות להיכנס לקישור הזה ולמצוא עוד לא מעט מלונות אחרים שחלקם בוודאי יוכלו להתאים לכם.

לקחת דירה בסלובניה – דירה היא אופציה מצויינת, במיוחד למשפחות והיא תספק לכם מרחב גדול יותר מרוב חדרי המלונות. בעתיד הקרוב תפורסם כאן כתבה עם הדירות הטובות ביותר בסלובניה, אך בנתיים הרשו לי להמליץ לכם להיכנס לקישור הזה ולמצוא לכם דירה מצויינת.